بروزرسانی: 1398/07/23

شرکت نور دارو گنبد

شرکت نور دارو گنبد
اطلاعات تماس شرکت
معرفی و اهداف:
شرکت نور دارو گنبد در شهرسـتان گنبد کاووس اسـتان گلستان از سال 1395 برای اولین بار اقدام به پرورش و تولید محصولات جلبک دریایی ، اسپیرولینا پلاتنسیس نموده است.

پرورش و تولید محصولات جلبک اسپیرولینا با روش کشت انحصاری و مخصوص شرکت نوردارو و کاملا بومی سازی شده است . اسپـیرولینا جلبک دریـایی از خـانواده جلبکهای سبز آبی می باشد که با تـوجـه به خصــوصیات این جلبک و فواید فوق الـعاده بیشمار آن در صنـعت داروسازی و صنـایع غذایی برای مصرف انسان ، دام و طیور و آبـزیان ، این مکمل غذایی در تمام دنیا مخصوصا اروپا به صورت قرص و پودر مصرف می شود .

یکی از رنگدانه های سلولی موجود در این جلبک فیکوسیانین می باشد . مقدار فیکوسیانین موجود در اسپیرولینا حدود 7% ماده خشک آن می باشد که این نسبت در مقایسه با سـایر میـکروجلبکهای مفـید دیگر مانند کلـرو لا که حدود 1% می باشد قابل توجه می باشد . طبق مـطا لعات صورت گرفته توسط (ان/آی/اچ) خواص آنتی اکسیدانی فیکوسیانین ده هـزار برابر ویتامین (ای) اعلام شده است .

شرکت نور دارو افتــخار دارد برای اولـین بار در ایـران تولید کننده این رنگدانه معـجزه آسا به صورت صنعتی باشد .

محصولات شرکت نور دارو در در زمینه جلبک دریایی اسپیرولینا و فیکوسیانین به دو دسته محـصولات خـوراکی شامل پودر اسپیرولینا ، قرص اسـپیرولینا و کپسول آن و همچنین پودر فیکوسیانین در احجـام و بسته بندی های مختلف و محصولات آرایش بهداشتی شامل شامپوی اسپیرولینا و فیکوسیانین مخصوص مردان ، زنان و کودکان ، انواع ماسک ها و کرم های صورت و ... در بـسته بندیهای لوکس و متـنوع تقسیم می شـود که فروش آنها به زودی از طریق داروخـانه های سراسر کشور و فروشگاه وبسایت آغاز می گردد.